úterý 16. června 2020

Bůh zakazuje klanění se obrazům a sochám, jako idolům a modlám

Bůh zakazuje klanění se obrazům a sochám, jako idolům a modlám. „Padl jsem tedy k jeho nohám, abych se mu klaněl, ale on mi řekl: „Pozor, nedělej to! Jsem jen Boží služebník, tak jako ty a tvoji bratři, kteří mají Ježíšovo svědectví. Klaněj se Bohu!“ Vždyť Ježíšovo svědectví je duchem proroctví.“ (Zjevení 19:10) Jedná se o modlářství, které Bůh trestá: „Nevytvářej si modly v podobě čehokoli nahoře na nebi, dole na zemi nebo ve vodách pod zemí. Neklaň se jim a nesluž jim, neboť já Hospodin, tvůj Bůh, jsem Bůh žárlivě milující. Trestám nepravost otců na synech do třetího i čtvrtého pokolení těch, kdo mě nenávidí, a prokazuji milosrdenství tisícům pokolení těch, kdo mě milují a zachovávají má přikázání.“ (Exodus 20:4-6) Co řekl satan a co odpověděl Ježíš:
„Když se mi pokloníš, bude to všechno tvoje.“ Ježíš mu odpověděl: „Je psáno: ‚Hospodinu, svému Bohu, se budeš klanět a jemu jedinému sloužit.“ ( Lukáš 4:7-8) „To všechno ti dám,“ řekl mu, „když padneš na kolena a pokloníš se mi.“ „Odejdi, satane!“ řekl mu na to Ježíš. „Je přece psáno: ‚Hospodinu, svému Bohu, se budeš klanět a jemu jedinému sloužit.“ (Matouš 4:9-10) Navíc ti co chodí duchem se nezabývají tělem (vzhledem / barvou kůže). Již není Žid ani Řek, již není otrok ani svobodný, již není muž ani žena, neboť vy všichni jste jedno v Kristu Ježíši. (Galatským 3,28) Dále je psáno neklaněti se obrazu šelmy (zvířete), to nemusí být doslovný fyzický obraz, ale třeba i obraz vytvořený o něčem, nebo obraz duchovní, který zrcadlí určitého ducha. A bylo jí dáno, aby vložila ducha do obrazu té šelmy, takže obraz šelmy promluvil a způsobil, aby byli zabiti všichni, kteří se nepokloní obrazu šelmy ... (Zjevení 13,15) Ze všech uvedených důvodů se nebudu před nikým klanět, před nikým klečet, nikomu líbat boty, ani jinak uctívat člověka jako modlu, idol, nebo boha, neboť máme uctívat pouze Boha a to v duchu a v pravdě. Bůh je duch, a ti, kteří se mu klanějí, musí se mu klanět v duchu a pravdě. (Jan 4,24)


Žádné komentáře:

Okomentovat