úterý 10. prosince 2019

Josef se stává správcem Egypta

Farao svým služebníkům tedy řekl: „Zda najdeme podobného muže, v němž je duch Boží?“

Josefovi pak řekl: „Když ti to vše dal Bůh poznat, nikdo nebude tak zkušený a moudrý jako ty. Budeš správcem mého domu a všechen můj lid bude poslouchat tvé rozkazy. Budu tě převyšovat jen trůnem.“

Farao mu dále řekl: „Hleď, ustanovuji tě správcem celé egyptské země.“ A farao sňal z ruky svůj prsten, dal jej na ruku Josefovu, oblékl ho do šatů z jemné látky a na šíji mu zavěsil zlatý řetěz. Dal ho vozit ve voze pro svého zástupce a volat před ním: „Na kolena!“ Tak ho učinil správcem celé egyptské země.

Farao Josefovi ještě řekl: „Já jsem farao. Bez tebe nikdo nehne rukou ani nohou v celé egyptské zemi.“

A farao Josefa pojmenoval SAFENAT PANEACH (to je po egyptsku Zachránce světa) a dal mu za manželku Asenatu, dceru Potífery, kněze z Ónu. Tak vzešel Josef nad egyptskou zemí jako slunce.

Ještě než přišel rok hladu, narodili se Josefovi dva synové, které mu porodila ASENAT, dcera Potífery, kněze z Ónu.

Prvorozenému dal Josef jméno MANASES (to je [Bůh] dal zapomenutí - ZAPOMNĚNÍ), neboť řekl : „Bůh mi dal zapomenout na všechno mé trápení a na celý dům mého otce.“

Druhému dal jméno EFRAJIM (to je [Bůh] dal plodnost - PLODNOST), neboť řekl : „Bůh mě učinil plodným v zemi mého utrpení.“

Genesis 41,38-45;50-52 ČEP




Žádné komentáře:

Okomentovat