neděle 19. dubna 2020

Byl apoštol Pavel ženatý?

Byl apoštol Pavel ženatý? - Skutky apoštolů 26,10

to jsem v Jerúsalémě také konal a mnohé ze svatých jsem dal pod zámek do vězení já, obdržev pravomoc od velekněží, a když měli být odpravováni, ODEVZDÁVAL JSEM HLAS

to jsem také v Jeruzalémě činil. Dostal jsem od velekněží plnou moc a mnoho svatých jsem zavřel do vězení, a když byli zabíjeni, SOUHLASIL JSEM s tím viz řecky HLASOVAL JSEM PROTI (nim)

Jakož jsem i činil v Jeruzalémě, a mnohé z svatých já jsem do žalářů dával, vzav moc od předních kněží {biskupů}. A když měli mordování býti, já jsem POMÁHAL ORTELE VYNÁŠETI.

což jsem také v Jeruzalémě dělal. Z pověření vrchních kněží jsem uvěznil mnoho svatých a HLASOVAL JSEM pro jejich smrt.

A to jsem dělal v Jeruzalémě; já sám jsem uvrhl do vězení velký počet svatých, protože jsem k tomu dostal od velekněží pravomoc, a když je vydávali na smrt, SOUHLASIL JSEM s tím.

Narážky na starověký zvyk HLASOVÁNÍ pomocí barevných kamínků, doslovně "hodil jsem svůj kamínek", což naznačuje, že apoštol Pavel mohl být členem Sanhedrinu, nicméně apoštol Pavel se nikde nezmiňuje o tom, že byl měl ženu (manželku), ale pro členství v Sanhedrinu bylo manželství podmínkou.



Žádné komentáře:

Okomentovat